W SP nr. 4 powstał korytarz sensoryczny dla dzieci wymagających szczególnego wsparcia
Pomysłodawcami stworzenia korytarza sensorycznego są pracownicy Szkoły Podstawowej nr 4 im. Królowej Jadwigi w Ostrowie Wlkp.
"Pragnęliśmy stworzyć przestrzeń wspierającą uczniów w codziennym funkcjonowaniu i nauce. Korytarz wspiera rozwój zmysłów, koordynację ruchową i koncentrację, a jednocześnie jest świetną formą zabawy" – powiedziała dyrektor Renata Spodzieja.
Dodała, że korytarz ma nie tylko walory edukacyjne, ale także terapeutyczne. "Dzieci mogą w nim rozwijać swoje umiejętności społeczne, uczyć się samoregulacji oraz lepiej radzić sobie ze stresem. Dzięki różnorodności bodźców, strefa ta jest przystosowana do potrzeb każdego ucznia, zarówno tego wymagającego szczególnego wsparcia, jak i dziecka zdrowego" - powiedziała.
W korytarzu jest magiczny dywan, łóżko wodne, kolorowe ścieżki, różnorodne faktury i interaktywne elementy. To miejsce – jak powiedziała - jest idealną przestrzenią dla dzieci z autyzmem, ADHD czy Zespołem Aspergera.
"Dzieci będą mogły grać w różne gry edukacyjne, dydaktyczne i sportowe. Tych gier jest ponad dwieście. Mamy specjalne pomoce dydaktyczne, które można dotykać, bawić się nimi i w ten sposób dzieci mogą odreagowywać emocje" – powiedziała Renata Spodzieja.
Korytarz kosztował 100 tys. złotych, pieniądze pochodziły z budżetu miasta w ramach programu "Inicjatywa Lokalna". Jest to pierwsze tego typu miejsce wśród dziesięciu ostrowskich publicznych szkół podstawowych.(PAP)
Autorka: Ewa Bąkowska
bak/ mark/
